renskemarijeinoeganda.reismee.nl

inpakken en aftellen

Over een week zijn we er!
De gedachte is er al lang, het besef nog lang niet! Maar met het halen van de nodige inentingen en malariatabletten, het langzaam aan verzamelen van spulletjes die mee moeten en het aanmaken van deze blog, begint ons nieuwe Oeganda avontuur zeker te leven!

Na onze tweeweekse reis naar Oeganda vorig jaar is onze liefde voor Afrika weer een beetje gegroeid. Wat een geweldige reis was dat, waar we allebei het gevoel aan over hielden vanuit ons eigen beroep meer te kunnen betekenen. En zo gaan de juf en de kinderfysio een nieuw avontuur tegemoet in Oeganda!

We gaan de komende weken werken op het Special Needs project. Een kleinschalig project waar kinderen met een beperking worden opgevangen. We zijn de eerste vrijwilligers van Doingoood die op dit project gaan werken. En dat is best spannend! We hebben geen idee wat het niveau van de kinderen is, wat ze kunnen of waar behoefte aan is op het project. Maar tegelijkertijd ook een eer dat wij als eerste met deze bijzondere kinderen mogen gaan werken. Want bijzonder is het.

In Oeganda worden kinderen met een beperking als vloek gezien en er wordt gedacht dat de beperking besmettelijk is, waardoor kinderen makkelijk verstoten worden. We hopen daarom dat we naast het werk met de kinderen ook een stukje voorlichting kunnen geven.

Ook in onze omgeving begint onze reis te leven. Kirsten: je bent topper! Wat een geweldig enthousiasme en lieve bijdrage. We genieten ervan! Maar ook voor iedereen die een financiële bijdrage heeft gegeven voor ons project: alvast heel erg bedankt!!! We gaan ter plekke een goede besteding zoeken en houden jullie op de hoogte.

We nemen vanuit Nederland wat kleine spullen mee om mee te werken. We hebben besloten deze spullen zelf te betalen, zodat we al ons sponsorgeld in Oeganda uit kunnen geven en we met jullie geld ook de lokale economie een beetje kunnen stimuleren!

We hebben al een mooi bedrag bij elkaar gesprokkeld, maar nieuwe donaties zijn natuurlijk meer dan welkom! Hoe groter het bedrag wordt, hoe duurzamer en structureler de investering kan zijn op ons project. Wil je ons/ons project ook sponsoren dan kan dat natuurlijk nog steeds. Stuur dan een mailtje naar renskeenmarijeopvakantie@gmail.com, dan geven we het rekeningnummer door!

En voor nu: nog maar een keer de checklist checken. Elke dag staan er meer vinkjes op dat iets gedaan is en elke dag komen er ook weer nieuwe to-do- dingen bij. We hoeven ons zeker niet te vervelen tijdens het aftellen. Zo nog even gauw naar de winkel voor een rolletje oer Hollandse drop!

Dankjewel voor alle lieve, enthousiaste, gezellige en warme berichten die we al hebben ontvangen. Zo gaaf om te merken dat zo veel mensen met ons meeleven.
Wij zorgen er met onze blogs voor dat jullie ook een beetje kunnen meereizen!
Tot de volgende blog!

Lieve groetjes, Renske en Marije

Chantal & Pascal

Wat geweldig. Een hele goede, leerzame en waardevolle reis.
Geniet ervan !

Alain, Martine, Jos en Sam

Wat een goed initiatief zeg!! Heel veel succes en wij zullen jullie blog gaan volgen!

Willeke en Joke

Wat goed dat jullie dit doen. Dit gaat weer een mooie ervaring worden. Veel plezier, geniet er van en we gaan jullie zeker volgen!

Corine M

Wat gaaf! Veel succes en een mooie ervaring rijker! Geniet ervan!

Liliane

Renske wat leuk!!! Onze nicht zit daar al jaren en is er vrijwillig begonnen en nooit meer terug gekomen.... inmiddels een hele village opgebouwd! Kim heet ze, dus mochten jullie haar tegen komen... ??? veel plezier